Naar hoofdinhoud
Bij ons altijd een scherpe prijsgarantie
Geen zorgen, betaal achteraf
Wereldwijd verspreiden, bulk of apart

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

De Nederlandse Kalenderfabriek hecht grote waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het MVO-beleid is een speerpunt binnen onze missie en is gebaseerd op de waarden People, Planet en Profit.

People
De mens staat centraal in de dagelijkse bedrijfsvoering. Daarom investeren wij in het welzijn en de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers en hun omgeving. Binnen het MVO-beleid kent de Nederlandse Kalenderfabriek de volgende ontwikkelingstrajecten:

  • CreĆ«ren van stageplekken voor VMBO, MBO en HBO;
  • Plaatsing van sociaal kansarmen (o.a. Wajongeren);
  • Bieden van groeikansen volgens het "leven lang leren" model;
  • Sponsoring van instellingen die opkomen voor kansarme wereldbewoners.

Planet
Milieu en maatschappij zijn onlosmakelijk verbonden. Vanuit betrokken ondernemerschap investeren wij daarom op verschillende manieren in milieuvriendelijke middelen en kapitaal om verantwoord om te gaan met de gevolgen voor het milieu en omgeving:

  • Printen en drukken op FSC papier en PVC vrije materialen;
  • Gescheiden afvalstromen voor inkt, toner en papier;
  • Track & Trace systeem en terugdringen van onnodig transport;
  • Minder schadelijke UV technologie in het machinepark;
  • Geconditioneerde productieruimtes tegen onnodig energieverlies.

Profit
Wij vertalen de term profit ook wel in "prosperity" (welvaart). Economische winst is nodig voor een verantwoorde bedrijfsvoering welke moet resulteren in maatschappelijke winst. Door winst te maken kan de Nederlandse Kalenderfabriek investeren in de mens, middelen en de marktomgeving.

  • Mens: 
    Goede arbeidsvoorwaarden, scholing, ergonomische inventaris, eindejaarsgeschenken voor personeel en andere extraatjes.
  • Middelen: 
    Vervangingsinvesteringen, nieuwe (besparende) technologieƫn, duurzame infrastructuur en automatiseringssystemen.
  • Markt: 
    Investeren in onze relatie met klanten en leveranciers, duurzame (product) innovaties en digitale web-2-print ordersystemen.